Retourprocedure

 

Heb je een foutief artikel ontvangen? Of een artikel waarbij achteraf een klacht is ontstaan? Dan verzoeken we je vriendelijk om het formulier volledig in te vullen. Retourgezonden artikelen die niet aan onderstaande eisen voldoen, worden niet in behandeling genomen.

 

Welke artikelen kun je aanmelden als retour?

  • Geleverde artikelen met productieklachten. Hieronder vallen klachten met betrekking tot de kwaliteit van het geleverde product.
  • Geleverde artikelen met een THT minder dan 2 maanden.
  • Artikelen die verkeerd uitgeleverd en/of niet besteld zijn.
  • Restpartijen ten behoeve van evenementen.*

*De mogelijkheid tot het retourneren van restpartijen dient voorafgaand aan een order besproken met en goedgekeurd te zijn door de verkoop binnendienst.

Speciaal voor jou bestelde artikelen nemen we niet retour, mits anders overeengekomen.

Wij hanteren een toeslag van € 2,00 per krat en € 3,50 per fust die retour komen.

 

Binnen welke termijn dien je een retour te melden?

  • Productieklachten: binnen 8 dagen na ontvangst van het artikel.
  • Producten met een te korte THT: binnen 8 dagen na ontvangst van het artikel.
  • Verkeerd geleverde goederen: binnen 8 dagen na ontvangst van het artikel.
  • Restpartijen: binnen 8 dagen na afloop van het betreffende evenement.

 

Algemene richtlijnen

  • Retourgestuurde artikelen moeten voorzien zijn van een door Multi Bier gemaakte retourbon, ondertekend door de klant én de chauffeur.
  • Retourgezonden artikelen worden gecrediteerd als de reden en de termijn waarbinnen het artikel teruggestuurd is, akkoord bevonden zijn.
  • Retourgezonden artikelen waarbij de procedure niet gevolgd is of buiten de termijn teruggestuurd zijn, worden niet in behandeling genomen.
  • Retourgezonden artikelen die niet bij ons afgenomen zijn, worden niet vergoed. Deze goederen worden vernietigd.
  • Klachtartikelen die retour gestuurd worden naar de brouwerij worden gecrediteerd nadat wij de creditering vanuit de brouwerij ontvangen hebben.
  • Glaswerk dat in bruikleen is afgenomen, dient schoon en compleet geretourneerd te worden. Wij accepteren uitsluitend volle dozen glaswerk. Indien glaswerk niet schoon en volledig geretourneerd wordt, worden kosten in rekening gebracht van € 1,50 per doos.
  • Actie-artikelen die retour worden aangemeld, worden gecrediteerd tegen de actieprijzen. Indien de actie bestond uit gratis artikelen worden eerst de gratis artikelen retour genomen.

Uitzonderingen op bovenstaande regels dienen altijd besproken te worden met de verkoop binnendienst.

Retourmelding


    ProductieklachtProductschadeNiet-besteld artikelVerkeerd geleverd artikelTHT <2 maandenRestpartij